Klachten en claims: voorkomen en oplossen
Stap nu in
- Ruim aanbod
- Onbeperkt toegang
- Keuze uit meerdere pakketten
Vrijwel iedere (kandidaat-)notaris krijgt ermee te maken: een klacht of claim van een cliënt of derde. In de praktijk is dat voor de betrokkene enorm belastend. Het kost niet alleen veel tijd, het levert ook de nodige stress op, los van de vraag of de klacht of claim terecht is. Voorkomen is vaak beter dan genezen.
In deze cursus vertelt mr. Peter Kramer hoe u claims en klachten het beste kunt voorkomen. Hoe bewaakt u als notaris uw positie voor, tijdens en na de notariële dienstverlening? Hoe stelt u zicht op om escalatie effectief te voorkomen? De docent vertelt hoe uw positie zich verhoudt tot de verplichtingen uit hoofde van de beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Daarnaast benoemt hij wat u kunt doen als een klacht of claim toch wordt doorgezet. Hoe ziet de tuchtprocedure er dan uit? Welke houding neemt u aan? De docent vertelt wat de uitwerking is van de gekozen opstelling en hoe de uitkomst van de tuchtprocedure zich verhoudt tot een eventuele civiele procedure.
Deze cursus is gecontroleerd op actualiteit in juli 2024.
Preview
Leerdoelen
Na het volgen van deze cursus:
- kunt u de juiste stappen zetten om klachten en claims zoveel mogelijk te voorkomen
- bent u in staat om uw positie voor, tijdens en na de notariële dienstverlening te bewaken
- weet u wat u na ontvangst van een klacht of claim wel en niet kan zeggen
- bent u voorbereid op de tuchtprocedure en civiele procedure die mogelijk gevoerd moet worden
Stap nu in
- Ruim aanbod
- Onbeperkt toegang
- Keuze uit meerdere pakketten